Otaniemi ja Keilaniemi ovat pääkaupunkiseudun parhaiten saavutettavia työpaikka-alueita: metro, lukuisat bussilinjat, kevyenliikenteen väylät ja Raide-Jokeri tekevät liikkumisesta nopeaa. HSL:n työmatkaetu tekee tästä kokonaisuudesta vielä edullisemman ja houkuttelevamman työntekijöille.
HSL:n työmatkaetu on verovapaa luontoisetu, jonka työnantaja voi tarjota, ja jota työntekijä voi käyttää sekä työmatkoihin että vapaa-ajalla ilman rajoitusta kellonajoista tai matkojen määrästä.
Miksi työmatkalippu?
1. Yritykset voivat houkutella ja sitouttaa osaajia: Työmatkaetu on työnantajalle kustannustehokas ja työntekijälle arvokas luontoisetu, joka helpottaa arjen liikkumista.
2. Työntekijä säästää rahaa ja aikaa: Kausilippu tekee liikkumisesta erittäin sujuvaa. Etua voi käyttää myös vapaa-ajalla, joten se ei rajoitu vain kodin ja työpaikan väliin. Työmatkaedulla ostetut kausi- tai kertaliput toimivat suoraan HSL-sovelluksessa, ja käyttö onnistuu myös Epassi-, Edenred-, Smartum- ja Zevoy-maksutavoilla.
3. Kestävä liikkuminen tukee yritysten vastuullisuustavoitteita: Julkisen liikenteen käyttö vähentää päästöjä ja on tärkeä osa yritysten ympäristövastuuta. Työmatkaetu madaltaa siirtymistä autoilusta metroon, busseihin ja juniin.
Näin työntekijä käyttää työmatkaetua
- Työnantaja myöntää edun.
- Työntekijä aktivoi sen HSL-sovelluksessa omilla tunnuksillaan.
- Liput ostetaan suoraan sovelluksesta
HSL:n ohjeet työntekijöille: Työntekijälle | Työmatkaetu | Tuotteet ja palvelut | Yrityksille | HSL.fi